Monday, January 26, 2009

DOA PEMILIHAN/ PENDEKAT JODOH..


Jadikannya sebagai amalan bersama...


Doa disebelah boleh dibaca bila-bila masa mengikut kehendak individu. Bagaimanapun, doa ini seeloknya dikombinasikan dengan ummul Qur'an terlebih dahulu. Bukan untuk bacaan doa ini sahaja, bahkan untuk apa-apa doa sekalipun memerlukan bacaan Al-Fatihah pada awalnya. Seeloknya dibaca setiap kali selepas selesai solat.

Bagi pengamalan untuk diri sendiri hanya perlu menukarkan kata ganti diri pada kalimah yang bergaris (ها- ني) . InsyaALLAH, seandainya keyakinan yang sepenuihnya hanya diletakkan kepada ALLAH SWT, nescaya Dia akan menganugerahkan teman hidup yang terbaik untuk kita semua...

3 comments:

dark_eky said...

wah..
rmai yg salin nih..
termasuk aku kot..
wakaka..=P
trimas2

dark_eky said...

nk kongsi gk..

bismillahhirrahmannirrahim

Ya Allah,
jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan cintanya padaMu,
agar bertambah kekuatanku untuk
menyintaiMu...
Ya Rahman,
jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh hati
seseorang
yang hatinya tertaut padaMu,
agar tidak terjatuh aku dalam jurang
cinta nafsu...
Ya Rabbana,
jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya,
agar tidak berpaling daripada hatiMu.....
Ya Rabbul Izzati ,
jika aku rindu ,
rindukanlah aku pada seseorang
yang merindui syahid di jalan Mu
Ya Allah,
jika aku menikmati cinta kekasihMu,
janganlah kenikmatan itu
melebihi kenikmatan
indahnya bermunajat
di sepertiga malam terakhirMu...
Ya Karim,
jika aku jatuh hati pada kekasihMu
jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
dalam perjalanan panjang
menyeru manusia kepadaMu
Ya Allah,
jika Kau halalkan aku merindui
kekasihMu,
jangan biarkan aku melampaui batas..
Amin...

iliaqazi said...

Infiniti Pro Rainbow Titanium Flat Iron Double
In titanium tv alternative a perfect diamond pattern with two or more pockets, the ford escape titanium 2021 FINITIT PRO is perfect for implant grade titanium earrings a pocket ford escape titanium size. Perfect to carry your pocket, and titanium chainmail can be

Sebarang PERTANYAAN sila emailkan kepada kami, insyaAllah akan cuba dijawab seberapa segera.

Name:
Email Address:
No. Telefon
Pertanyaan

create form
IPIS دار الشفاء | Template by - Abdul Munir - 2008